Első nap - Csak lazásan



Az edzéstervemet a edzesonline.hu segítségével állítottam össze az eddigi tapasztalataimmal kiegészítve. Sajnos nincs lehetőségem heti 5 napot futni, így négy napra kellett csökkentenem az adagokat, azonban így is combos kis edzésterv készült. Legalábbis egy magamhoz hasonló kezdőnek így is szép lett. Figyelembe vettem, melyik nap milyen munkabeosztásom van, mennyire tudom kipihenni magam az egyes edzésnapok között, és figyelembe vettem azt is, hogy nem a nulláról indulok már, van bennem egy félmaraton, amire igazán büszke vagyok. /Az edzéstervemet az utolsó posztomban fogom közzétenni, miután lefutottam a maratont, mert az élet úgy is változtatni fog még rajta. A repülési terv meg van, ez a lényeg!/

Az első napomon 5 km várt rám, ami mostanra már mondhatom, hogy egy jól eső esti kocogásnak felel meg. Amint az első posztomban írtam, első futásom 800 méter volt 9 perc alatt. Most már az 5000 métert is 28-30 perc alatt tudom teljesíteni. Nem túl gyors tempó, de a fejlődés egyértelműen mérhető.
Az időjárás kedvező, kellemes 7 fok, enyhén felhős égbolt és közel 90% páratartalom. Teljes nyugalomban futottam, nem próbáltam meg sietni, csak élveztem az esti fényeket a városban.
Jól esett egy ilyen laza tempóval indítani a felkészülést, ami tudom, még rengeteg munkával fog járni.

Tekintve, hogy kissé hűvösre fordult az idő hosszú kalenji nadrágban futottam, felsőrésznek szintén kalenji futópólót és hosszú ujjú futópólót viseltem. Eleinte kicsit aggódtam, hogy túlzásba viszem az öltözködést, ám jól tettem, hogy sapkát és kesztyűt is viseltem. A megfelelő ruházat valóban kincset ér. Nem számított a hűvös idő, mert képes voltam csak a relaxálásra figyelni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az én maratonom

Ötödik nap 4 fok, 32 km/h szél